Odpowiedni materac lekarstwem na ból kręgosłupa

Odpowiedni materac lekarstwem na ból kręgosłupaPodczas ostatniej wizyty u lekarza zostałeś zaskoczony wynikami badań – jesteś całkiem zdrów. Twój kręgosłup nie wykazuje żadnych cech zwyrodnieniowych, a do dyskopatii całkiem ci daleko. Jaka więc jest przyczyna twoich codziennych, porannych dolegliwości? Fizjoterapeuta orzekł jednoznacznie – musisz zmienić materac. Do tej pory spałeś w miękkim, wygodnym łóżku i przeraża cię, że musiałbyś zainwestować w nowy materac. Już na samą myśl o tym, zaczyna doskwierać Ci ból kręgosłupa. Czy aby na pewno twoje skojarzenia są prawidłowe? Absolutnie nie.

Jak wybrać odpowiedni materac?

Dobry materac, to wygodny materac. Nie możesz się w nim zapadać, ale też nie powinieneś się czuć, jak byś leżał na desce obciągniętej płótnem. Zarówno jedno, jak i drugie nie przysłuży się twojemu kręgosłupowi. Aby wybrać odpowiedni materac udaj się do sklepu stacjonarnego. Sklep z materacami jest niemal w każdym większym mieście, więc skorzystaj z możliwości, jaką niesie przetestowanie każdego materaca, położenie się na nim, porozmawianie z obsługą, która ma duże doświadczenie w doborze odpowiedniego produktu. Zależnie od twoich funduszy, możesz skusić się na tańszy materac sprężynowy lub kieszeniowy, lecz jeśli pragniesz wysokiej jakości i największej wygody, rozważ kupno materaca z pianki wysoko elastycznej. Jeżeli nie śpisz sam, pamiętaj, by wybór materaca był wspólną decyzją.

Zależnie od wagi właściciela, materac musi mieć inną twardość. Wielu specjalistów mówi, że dla osób cierpiących na ból pleców twardszy materac bardzo dobrze się sprawdzi ponieważ stabilizuje on bardziej nasze plecy. Jednak za twardy materac też nie jest zbyt wskazany. Dotyczy to szczególnie osób, które większość nocy śpią na boku. Wtedy radzimy zainwestować z nieco miększy materac. Warto nadmienić również, że istnieją rozwiązania specjalnie dla par, na przykład połowa materaca jest twardsza niż jego druga część. Dobrym rozwiązaniem będzie jednak zakup materaca z takiego materiału, który dopasuje się do kształtu i wagi ciała obu osób na nim śpiących (lateks, pianka wysoko elastyczna).

Jak spać, aby nie bolały plecy?

Najlepsza pozycja przy problemach z kręgosłupem jest spanie na plecach. Poleca się, aby nogi i głowa były nieco wyżej od bioder podczas spania. Jednak na pewno znajdą się tacy, którzy nie wyobrażają sobie przespać całej nocy na plecach. W przypadku, gdy śpimy na boku zaleca się umieścić cienką poduszkę pomiędzy nogami, co dodatkowo będzie stabilizować naszą sylwetkę podczas snu. W przypadku, gdy większość czasu w łóżku spędzamy na brzuchu wtedy warto z kolei warto podłożyć poduszeczkę pod biodra.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*