Zdrowy kręgosłup – TOP 5 najprostszych i najlepszych sposobów, aby kregoslup był w dobrej formie!

Artykuł - Zdrowy kręgosłupKręgosłup mamy tylko jeden i ważne, żeby to był zdrowy kręgosłup. Bardzo łatwo go przeciążyć lub nadwyrężyć. Nie tylko jest podporą dla ciała człowieka, jego funkcja to również amortyzacja wstrząsów oraz ochrona rdzenia kręgowego. Dlatego warto poświęcić mu nieco uwagi w wykonywaniu codziennych czynności w domu, podczas pracy, odpoczynku czy uprawiania sportów. Wystarczy zapoznać się z kilkoma istotnymi zaleceniami lekarzy, wcielić je w życie i przestrzegać ich na każdym kroku – możemy wtedy z powodzeniem ustrzec się przed bólem kręgosłupa oraz jego urazami.

TOP 5 – najlepszych i najprostszych sposobów na zdrowy kręgosłup

1. Zachowaj odpowiednią postawę ciała

Przede wszystkim niezwykle ważna jest prawidłowa postawa ciała, która zapobiega skrzywieniom kręgosłupa oraz przeciążeniom. Szczególnie ważne jest, aby nauczyć tego już dzieci, gdyż takie dobre nawyki (w prostym chodzeniu czy prawidłowym siedzeniu) pozostają potem na całe życie i minimalizują powstawanie schorzeń kręgosłupa.

2. Nie zapominaj o aktywności fizycznej

Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest utrzymanie odpowiedniej wagi ciała, co wiąże się również z aktywnością fizyczną. Każdy powinien dobrać rodzaj sportu, jaki najbardziej mu odpowiada i uprawiać go regularnie. Mogą to być nawet zwykłe spacery, pływanie, jazda na rowerze czy gimnastyka – każda forma ruchu w przypadku zachowania zdrowego kręgosłupa jest wskazana. W internecie jest opisane wiele ćwiczeń, które pomogą nam zachować zdrowy kręgosłup.

3. Wyrób sobie dobre nawyki

Należy także zwrócić uwagę na pozycje w jakich wykonujemy codzienne czynności – zbyt długie siedzenie przy komputerze, stanie po kilka godzin dziennie lub praca w niewygodnej pozycji – są przyczyną bóli pleców. Dźwiganie zbyt ciężkich dla nas przedmiotów czy podnoszenie w nieprawidłowy sposób ciężarów, np. z podłogi na nie ugiętych nogach – sprawia, że nasz kręgosłup jest zbytnio przeciążony.

4. Dobrze śpiąc też dbasz o kręgosłup

Niezwykle istotny jest także wybór odpowiedniego materaca do spania – powinien być wystarczająco twardy, ale taki, który dopasowuje się do kształtów ciała. Najlepiej także spać na płaskiej poduszce. Jeśli jednak przeciążymy nasz kręgosłup, aby pozbyć się bólu możemy pomóc sobie odpowiednimi prostymi ćwiczeniami, które można wykonać o każdej porze.

5. Zwracaj uwagę na to co jesz

Kolejną ważną rzeczą wpływającą na zdrowy kręgosłup jest odpowiednia dieta. Pamiętajmy, że odpowiednia suplementacja organizmu witaminami i wapniem pozytywnie wpływa na nasz układ kostny, a co za tym idzie i na kręgosłup. Niedobór witaminy D może prowadzić to krzywizny natomiast za mało witaminy B12 w naszym organizmie może powodować bóle kręgosłupa! Bardzo ważne jest, aby w naszej diecie znalazły się ryby bogate w kwasy OMEGA-3 (np. tuńczyk, śledzie, makrele), które wpływają pozytywnie na ruchomość stawów.

 

2 myśli nt. „Zdrowy kręgosłup – TOP 5 najprostszych i najlepszych sposobów, aby kregoslup był w dobrej formie!

  1. No matter how you do it, losing weight is an individual thing. Friends can help you but they can’t lose the weight for you. You’ve got to take charge of your weight loss from the beginning if you want to get serious about losing weight. The following tips will help.

  2. If you have difficulty sleeping, it may be a symptom of sleep apnea. Lots of people deal with this condition every day, and it is often a problem that is quite unpleasant to manage. But the good news is that there are effective treatments out there. Read this article to learn some basic information about recognizing and treating sleep apnea.

    Try using a mouth guard that’s custom-fitted for you. These are made especially for those suffering from sleep apnea. If you don’t have CPAP, then this guard is an excellent alternative. Also, it’s a lot more comfortable wearing this mouth guard while sleeping. It really helps keep the airways clear and keeps the soft tissues of the throat stable.

    Consider doing a few very specific exercises before going to bed each night, to alleviate some of your sleep apnea symptoms. Exercising throat and tongue muscles has been proven in scientific studies to reduce snoring, improve breathing and lessen the more profound effects of sleep apnea when done according to doctor’s orders.

    If you have tried a number of less drastic sleep apnea treatment options, you might want to consider discussing surgical treatment options for the condition with your primary care physician. Sleep apnea treatment surgery often involves increasing the diameter of your airway in an effort to reduce the number of apnea episodes that you experience.

    Sleeping at a high altitude can worsen your sleep apnea because of the lower levels of oxygen. If you are going to a place located higher than what you are used to, take a CPAP machine with you. The best thing to do would be to completely avoid high altitude.

    To help diagnose your sleep apnea, your doctor may ask you to keep a sleep log. This log is where you’ll keep track of how much you sleep during the night, and other symptoms you may experience. Your partner can let you know if you snore too loudly, jerk your limbs, or stop breathing. Your doctor will then be able to tell if you suffer from sleep apnea.

    Weight loss can be a big help for those that suffer from sleep apnea. The condition is common in overweight patients that have larger neck circumferences. Losing weight can significantly reduce the pressure on your airway and improve the flow of air as you breathe at night.

    A great way to know if you are experiencing severe apnea is to keep a sleep journal. Write down all the times that you wake up in the night and also record how you feel in the morning. This will help you to have a record to see your progress.

    If you are a trucker who has sleep apnea, take precautions to stay safe on the road. First of all, get yourself properly diagnosed and treated. If your doctor prescribes a CPAP, use it. They are small and easily portable and can run on battery power if necessary. Try to stay fit and get regular sleep to keep your condition under control.

    Life after your CPAP diagnosis may seem overwhelming at first. However, there is a lot of help to be found if you look for it. This article has shared just a few easy ideas for dealing with your sleep condition. Start applying these today, and you will feel more in control of your life in no time.

    viagrasansordonnancefr.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*